(Remote) lesson series to design a playground 
Sometimes a school would like to upgrade their current playground, but they don't know yet really the how and what answers. Mission Playground has developed a series of lessons to discover together with the students and the teachers in a timespan of about 2 months, what they actually want. Under supervision of one of our teammembers, we guide that process. We provide lessons that the local teachers can teach, we get the feedback and at the end of the two months the children have had an educational program about designing and the work of an architect. They have measured their site and came with design proposals while also working on their technical skills. 
After the series we and the schoolteam would be ready for the next step. Giving the design ideas a realistic translation, an aesthetical topping and budgetary advice of how to build this playground before starting to build it.
In a world where everything has deadlines, this process is fabulous, as the time does the work for us. Children are involved, their is time to let creativity do it's work and a well thought through design is the result of a committed but relaxed process.  
The series is partly tailored to the school site and therefore we need some time to adjust the presentation and the worksheets for the kids. Ping an email if you or your school is interested and we can organize a talk to talk things through! 
Age group: 10-11 jaar
Time: 1 or 1,5 hours in 6 classes
Lessenreeks, ontwerp je speelplek
Op locatie of online bieden we de lessenreeks aan om samen met de kinderen in een aantal weken hun eigen speeltuin te ontwerpen. Ze leren daarbij over wat spelen is, wat het werk van een architect inhoudt, maquette maken (op schaal!) en het ontwerpen van hun ideale speelplek. Doordat we er de tijd van een 6 lessen aan kunnen besteden hebben de kinderen ook tijd om er over na te denken en tot een weloverwogen plannetje te komen. Daarnaast leren ze een aantal technische vaardigheden, afhankelijk van waar de leefbehoeftes liggen. 
Na de lessenreeks zijn de kinderen en wij als gastdocenten klaar voor de vervolg stap, het uitwerken van het idee tot een realistisch plan, een esthetische upgrade en kunnen we samen met de school gaan kijken hoe we dit kunnen realiseren. Kunnen de kinderen helpen met bouwen als onderdeel van een curriculum of doen we het met een speeltuinbouwer. Allemaal maatwerk. 
In een wereld vol met deadlines is dit voor iedereen een ideaal proces, omdat de tijd ons helpt. De creativiteit kan zijn werk doen en een goed ontwerp heeft tijd nodig om te rijpen. Het resultaat komt voort uit een betrokken samenwerking met een relaxed proces. 
De lessenreeks is deels maatwerk omdat elke school een andere buitenplaats heeft. Daarom is er tijd nodig om de presentatie en de werkbladen voor de kinderen aan te passen. 
Stuur een email als jij of je school geinteresseerd zijn en we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn. 
Leeftijdsgroep: 10-11 jaar
Tijd: 1 of 1,5 uur in een lessenreeks van 6x. 
Measuring the existing school yard
Measuring the existing school yard
Theory classes about playgrounds
Theory classes about playgrounds
Drawing what is already in the playground
Drawing what is already in the playground
Existing playground
Existing playground
Some planning on the computer
Some planning on the computer
Making bamboo models
Making bamboo models
Making a model
Making a model
Model of the existing playground
Model of the existing playground